tarcze, bębny i klocki hamulcowe

Hamulce bez tajemnic

Porady i ciekawostki na temat hamulców samochodowych

Brembo – historia marki, współczesność

12-10-2012

Brembo to jedna z najważniejszych marek, jeśli chodzi o projektowanie i produkcję układów hamulcowych do samochodów osobowych i wyścigowych. Wydajność, komfort i styl są to wartości, które charakteryzują Brembo i produkty z tym logiem. Dzisiaj opiszemy zatem pokrótce historię marki i jej obecną pozycję na rynku motoryzacyjnym.

Brembo działa obecnie na rynku międzynarodowym, jest obecne na trzech kontynentach i posiada zakłady produkcyjne w 12 państwach. Jej oddziały handlowe zlokalizowane są w Szwecji, Francji i Niemczech, a tarcze i klocki hamulcowe tej firmy są sprzedawane w ponad 70 krajach na całym świecie.

W Brembo pracuje ponad 6 tys. pracowników, z czego 10% zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi – są to inżynierowie, konstruktorzy i wszelkiego rodzaju specjaliści.

Brembo niezwykle dużą wagę przykłada do pozyskiwania nowych miejsc produkcji, zasobów ludzkich – szczególnie na rynku wschodnim i w krajach rozwijających. Brembo docelowo chce znaleźć się w krajach, gdzie ma największe rzesze klientów – pozwala na to na dostarczanie swoich produktów efektywnie i skutecznie.

W zeszłym roku Brembo świętowało 50-lecie istnienia pełnego technicznych, sportowych i rynkowych sukcesów. Brembo, a raczej jego poprzednik Officine Meccaniche di Sombrero, został założony 11 stycznia 1961 roku przez Emilio Bombasseia i Italo Bredę. Towarzyszył im dwudziestoletni ówcześnie Alberto Bombassei, dzisiejszy prezes grupy Brembo. Już trzy lata później, Brembo rozpoczęło produkcję tarcz hamulcowych.

W 1972 roku Brembo zaczęło sprzedawać systemy hamulcowe do motocykli, a w 1975 specjalne układy do bolidów F1 Ferrari. W zaledwie kilkadziesiąt lat, dzięki ciężkiej pracy i przemyślanym decyzjom na poszczególnych szczeblach, Brembo stało się jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie.

Od 1995 roku Brembo jest notowane na mediolańskiej giełdzie, a całość działań została przyporządkowana strategii wzrostu i internacjonalizacji, co pozwoliło na osiągnięcie obrotów firmy rzędu miliardów euro i produkcji w 36 zakładach zatrudniających 6000 pracowników w 15 krajach. Brembo stale się rozwija i wydaje się, że jak mało kto jest w stanie podołać stale rosnącym potrzebom rynku motoryzacyjnego.

Kategorie: Brembo

Tagi: , , , ,

Śledź nas poprzez kanał RSS 2.0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.