Najczęściej zadawane pytania

Każde zamówienie staramy się wysyłać tak szybko, jak to tylko możliwe. W większości przypadków termin realizacji wynosi dwa dni robocze od momentu złożenia zamówienia. Podkreślamy jednocześnie, że przed przystąpieniem do realizacji, zamówienie płatne przy odbiorze gotówką musi być najpierw potwierdzone telefonicznie przez pracownika sklepu lub klienta. W przypadku pozostałych form płatności, potwierdzeniem jest wpływ środków pieniężnych na nasz rachunek bankowy, stąd czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu potwierdzenia, a nie samego złożenia zamówienia. Warto jednocześnie pamiętać, że płatność przelewem wydłuża czas otrzymania zamówienia o czas realizacji samego przelewu.

Firma kurierska z jaką współpracujemy dostarcza przesyłki w godzinach 9-17, od poniedziałku do piątku (w wyłączeniem świąt). Niestety Centrum Hamulcowe 24 nie ma wpływu na konkretną godzinę doręczenia Państwu zamówienia. Jeżeli zależy Państwu na konkretnej dacie i godzinie doręczenia przesyłki, zachęcamy do kontaktu z lokalnymi przedstawicielami firmy kurierskiej, powołując się na numer listu przewozowego, który znajdą Państwo w mailu potwierdzającym wysłanie przez nasz sklep zamówienia.

Jeżeli kurier nie zastanie Państwa we wskazanym miejscu dostawy, powinien podjąć próbę kontaktu telefonicznego, aby umówić się na inny termin. Niestety trzeba liczyć się z tym, że dostawa może zostać przesunięta na inny dzień.

W przypadku, gdy zakupione części zostały poprawnie dobrane przez naszych konsultantów, na podstawie wszystkich otrzymanych od Państwa danych pojazdu, ale nie pasują np. z powodu modyfikacji fabrycznych lub wtórnych, prosimy o jak najszybsze powiadomienie o tym fakcie nasz Dział Obsługi Klienta. Towar może zostać do nas zwrócony lub zamieniony na inny w ciągu 14 dni od dnia odbioru paczki, oczywiście pod warunkiem, że części nie noszą żadnych śladów użytkowania i posiadają oryginalne i nieuszkodzone opakowanie. Jeżeli odesłany do nas towar nie będzie posiadał odpowiedniego zabezpieczenia przed zniszczeniem, oryginalnego opakowania bądź stwierdzimy ślady montażu zamówionej części, nowy produkt zostanie co prawda nadany, ale na koszt odbiorcy. Jednocześnie zaznaczamy, że wymiana produktu zostanie dokonana zgodnie z jego dostępnością w naszym sklepie. W przypadku braku dostępności towaru w naszym asortymencie, dokonamy zwrotu środków pieniężnych na wskazane przez Klienta konto bankowe, oczywiście po uprzednim poinformowaniu go o tym fakcie.

Produkty znajdujące się na wyposażeniu naszego sklepu objęte są gwarancją producenta, importera bądź sprzedawcy. Każdy towar ma przypisany okres gwarancji, a informacje te podane są na naszej stronie internetowej przy opisie każdej części. Uogólniając gwarancja na oferowane przez Centrum Hamulcowe 24 towary nie jest krótsza niż 1 rok, o ile czas jej trwania nie jest wyrażony w długości przebiegu pojazdu od zamontowania danej części. Zazwyczaj długość trwania gwarancji na nasze towary mieści się w widełkach 1-3 lata.

Odradzamy tego typu działania, ponieważ klocki hamulcowe używane nawet na bardzo krótkim dystansie nigdy nie dotrą się prawidłowo, co w konsekwencji spowoduje problemy z układem hamulcowym. Należy także pamiętać, że klocki hamulcowe przenoszą wszelkie niedoskonałości poprzednich tarcz, jak np. ranty, rowki, itd. Dlatego do nowych tarcz należy założyć nowe klocki.

Absolutnie nie. Niestety mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale tylny układ hamulcowy jest niezwykle istotny, ponieważ znacząco odciąża przedni, a w samochodach z napędem na tylną lub obie osie rozkład siły hamowania jest nieco inny niż w autach z napędem na przednią oś, wobec czego znaczenie tylnej osi wzrasta jeszcze bardziej. W wyniku zastosowania zbyt słabych części, tylne hamulce mogą się przegrzać, co doprowadzi bezpośrednio do przeciążenia hamulców na przedniej osi, a w konsekwencji do niebezpiecznych problemów ze skutecznością hamowania i biciem kierownicy.

To wszystko zależy od tego, jaki płyn hamulcowy mamy wlany do układu, bowiem każdy producent płynu przewiduje inny okres jego zużycia. Uśredniając jednak wymiana płynu powinna mieć miejsce około co 1,5 roku, jednak w przypadku płynów klasy DOT4+ i DOT5.1 okres jego wymiany może być przedłużony nawet do 2-3 lat. Najlepiej znaleźć tę informację na edykcie zakupionego płynu hamulcowego.

Góra