Serwis układu hamulcowego przed zimą

Zima w tym roku nie wydaje się być groźna, mimo to może nas jeszcze zaskoczyć, dlatego warto wybrać się na porządny przegląd. Poza serwisem olejowym i sprawdzeniem świateł obowiązkowo powinniśmy zrobić serwis hamulców. To od nich w największej mierze zależy nasze bezpieczeństwo podczas wszystkich podróży, nie tylko tych zimowych.

hamulce

Serwis układu hamulcowego zalecany jest co 15 tysięcy kilometrów i powinien być kompleksowo wykonany przynajmniej dwa razy w roku – najlepiej na wiosnę i na zimę. Powinniśmy wówczas szczegółowo sprawdzić stan klocków, szczęk czy tarcz hamulcowych.

Obowiązkowy serwis układu hamulcowego

Stan układu hamulcowego najlepiej sprawdzić przy rutynowej wizycie u mechanika przed zimą. Można to połączyć np. z serwisem olejowym i posprawdzać stan poszczególnych elementów układu a przy okazji zbadać również poziom płynu hamulcowego i w razie potrzeby dolać lub wymienić. Przy chłodniejszych temperaturach stosuje się nieco inne płyny w samochodzie, dotyczy to również układu hamulcowego. Wszystko po to, by w razie mroźnych temperatur płyn był odporny i odpowiednio spełniał swoją funkcję.

Kiedy wymieniać, kiedy naprawiać?

Układ hamulcowy najprawdopodobniej sam się upomni o serwis, wystarczy tylko dobrze się wsłuchać w pracę hamulców i do razu będzie wiadomo czy nie uległy one zużyciu. Jeżeli usłyszymy nawet niewielkie piszczenie podczas hamowania, nie powinniśmy zwlekać z wizytą u mechanika. Może być to spowodowane zużyciem klocków, ale też tarczy czy nawet poważnego uszkodzenia samego hamulca. Dopóki tego nie zbadamy, trudno będzie ocenić co tak naprawdę należy zrobić w układzie hamulcowym.

Na rynku dostępnych jest mnóstwo części oryginalnych i zamiennych. Jednak w tym wypadku nie warto oszczędzać i przede wszystkim odrzucić z góry używane elementy. Klocki, tarcze czy nawet płyn hamulcowy nie kosztują fortuny, dlatego też warto wybrać produkty renomowanych firm. Wiele zależy też od tego czym jeździmy – warto zastosować się do zaleceń producenta. Podczas przeglądu zbadajmy również szczelność wszystkich przewodów współpracujących z płynem hamulcowym. Nawet niewielki wyciek może utrudnić hamowanie tym bardziej lepiej wszystko dokładnie sprawdzić i cieszyć się bezpieczną jazdą.

Zostaw odpowiedź

Podany adres e-mail nie będzie widoczny.

Góra